Neckermann failliet: besteld en al betaald?

Het is alweer een tijd geleden dat het Duitse postorderbedrijf Neckermann failliet ging. Toen maakte de Nederlandse vestiging een doorstart en hadden de Nederlandse consumenten dus nergens last van. Nu, bijna twee jaar later, blijkt toch ook de Nederlandse Neckermann het niet te redden en failliet te gaan. Moet jij je dus zorgen maken als je pas een online bestelling hebt gedaan en betaald, terwijl deze nog niet geleverd is? Dat lijkt wel mee te vallen.

Zoals zo vaak bij faillissementen is er ook hier weer sprake van een doorstart. Een heel beperkte weliswaar: ze gaan Neckermann.com met 15 man in de lucht houden. Dat is goed nieuws voor de klanten – ik neem tenminste aan dat dit ook betekent dat bestelde artikelen gewoon geleverd gaan worden. En er dus geen gedoe komt over wel of niet geld terugkrijgen uit een failliete boedel. Gelukkig maar.

Moet je nou nog wel gaan bestellen bij Neckermann? Ja, dat kan dus gewoon, waarom niet. Ik hoop alleen wel dat ze ook met acceptgiro als betaalmogelijkheid werken. Want als ik heel eerlijk ben, met al het gerommel rondom Neckermann, zou ik me liever niet wagen aan vooruitbetaling. Want wat als het niet lukt met die doorstart? Dan kun je met je vooruitbetaalde bestellingen alsnog in de knel gaan komen. En die ellende kun je je beter besparen lijkt me!

Lees ook:Kan dat zomaar, dat Neckermann?
Lees ook:V&D cadeaubon? Ik zeg: gauw besteden!
Lees ook:Postordernieuws: Neckermann failliet
Lees ook:Enige compensatie voor Neckermann-gedupeerden
Lees ook:En toen ging de leverancier failliet…

21 reacties op “Neckermann failliet: besteld en al betaald?

  1. johan

    Laten we hopen dat alles goed komt. Ik ben begin deze maand een bed besteld en vooruit betaald en de levering was uitgesteld. Maak mijzelf nu best wel zorgen.

      /  
  2. Claudia Verhoeven

    Vind het wel erg jammer dat Neckermann failliet is
    was wel makkelijk ,dat op de reutel(afbetaling) betalen,
    Vooral voor mensen met een smalle beurs,misschien heeft dit ze misschien wel de das om gedaan?
    ook hadden ze een uitgebreide collektie ,van warmwatersokken tot rock and roll bretels(met Elvis afbeelding)
    En van damesbroekpakken tot herengympen
    Hoop met heel mijn dankbaar hart,dat de doorstart een succes wordt

      /  
  3. henk

    Hoi Claudia

    de doorstart is er al door, volgens mij kun je gewoon doorgaan met afbetalen, want het bedrijf die dat krediet verleend is niet failliet,bovendien verdiend neckermann ook aan kredietverlening, door middel van rente

      /  
  4. carlo

    besteld voor dat ze failliet gingen. Kan fluiten naar me geld. Dat dit zomaar kan ze beginnen gewoon opnieuw en wij zijn alles kwijt. weet iemand wat we hier tegen kunnen doen behalve ons aanmelden bij de curator.

      /  
  5. Johan

    Carlo,

    Het beste kun je even bellen met de nieuwe Neckermann en een ticket laten aanmaken. Deze zetten ze door naar de curator en wie weet kan er toch nog iets geregeld worden. Ik ga er vanuit dat de nieuwe Neckermann ook baat heeft bij tevreden klanten. Zelf ben ik voor 1300 euro het schip in gegaan door een bestelling deze maand en de vele smoezen over mijn levering. Laten we het beste er maar van hopen. Ik heb lang moeten sparen om dit bedrag met mijn gezin bij elkaar te krijgen en heb er een hekel aan om op krediet te moeten kopen.

    Bellen kost 1 euro per gesprek dus niet zoals vroeger per minuut 30 cent.

    Sterkte!

      /  
  6. Johan

    Bijna 2 weken verder en weinig nieuws te vinden. Het valt mij op dat google ook niet veel hits heeft. Zijn wij de enige klanten die betaald hebben en wachten ? En Anneke Ranzato-Versloot: het kan toch ook zo zijn dat we niets meer krijgen.

      /  
  7. Herma Meijer

    hallo allemaal ik heb laats ook een bankstelhoesen besteld en ook ineens betaald toen ik belde zeide ze neckerman is falliet ik zei ik heb me hoesen retoer gedaan hoe zit het nu met het geld ze zeiden binnen twee weken nemen we contact op nou ze moeten nog bellen en het is al vier weken geleden dat ik ze retour hebt gedaan schande hoor hoe ga je om met mensen

      /  
  8. sarah

    Beste mensen jullie zijn echt niet de enige.. ik heb ook 6juni een fornuis bestelt en ook vooruit betaalt.. en ja hoor naa een lange tijd te wachten heb ik ze gebelt.. en faieett.. mij hebben ze niks laten weten en ik moest wachten in 14 dagenzou ik eeb antwoord krijgen.. nou is de 14dagen al om en nog niks gehoort.. 470 is eeb hoop geld en nog geen fornuis.. ik hoop dat ik me geld terug krijg of alsnog de fornuis krijg want dit is niet echt heel leuk.. wat denken jullie dat wij onze geld krijgen of kunnen we gaan fluiten naar onsze geld?

      /  
  9. Johan

    Ik hoop het wel sarah en denk dat het verstandig is van Neckermann om snel gedupeerde klanten te compenseren. Men wil er immers een top 5 bedrijf van maken maar net als bij de oude Neckermann worden afspraken al weer niet goed nagekomen.

    Groet Johan

      /  
  10. Mandy

    Ook ik heb iets besteld en vooruit betaald, dit zou ik normaal gesproken nooit doen, maar het kon niet anders!! Het gaat om een bank en een kledingkast, totaal bijna 800 euro… Voor de hoge. Bazen van Neckermann waarschijnlijk niet veel, maar voor mij een meisje van 21 die net op zichzelf gaat wonen heel veel geld…. Ik heb alles gemeld bij de curator en alle gegegevens wel tig keer opgestuurd naar Neckermann, maar tot nu toe nog geen bericht gehad over de compensatie ( terugbetaling) Ik weet niet meer wat ik moet doen… Het is ook zo lullig, heb je netjes gespaard om je huisje in te richten , heb je ineens 800 euro tekort, want een ander bank heb ik ondertussen al moeten kopen….. Ik heb ook het idee dat ze een heel smerig spelletje hebben gespeeld bij Neckermann, want de levering van de spullen is twee keer uitgesteld tot 26 juni, dus net na het faillissement.

      /  
  11. joelle

    Ook ik heb ps4 besteld tot op heden geen reactie weet enkel dat ze geen fonds hebben waarop we dit kunnen verhalen. ik ben bang dat ik me geld kwijt ben… en neckermann reageert nergens op moet nu nog wachten op uberhaupt een melding dat ze failliet zijn… en nu?

      /  
  12. Didier

    we zitten allen op het zelfde zinkend schip! In mei een hoeksalon besteld – gezien bedrag ad 800 eur – moest ik ook op voorhand betalen. Levering na 2 weken stond er bij. Na 2 weken niets dus ik bel… oh meneer, dat kan wel 3 maanden duren vooraleer de stock terug in orde is, neckerman belde me zelf om dit te melden ?! … heb me er bij neergelegd tot ik in juni vernam van het faillissement. Onmiddellijk een mail naar curator en neckerman. Antwoorden gehad binnen de 24 uren. Via neckerman van een zekere koen.. bezorg uw betalingsbewijs, zo gedaan, een antwoord dat ze binnen een termijn van 2 weken bekijken hoe en of een eventuele compensatie mogelijk zou zijn? Nu 4 weken verder hoor of krijg ik van die Koen geen reactie meer, zelfs niet na meerdere rappels… ik weet het niet meer ?????

      /  
  13. Kiara

    Hier nog iemand die wacht op haar geld (nav een geretourneerd, maar wel volledig betaald artikel). Op de website van Neckermann.com staat dat er voor de consument niets verandert na het faillissement en de doorstart. Dit gaf mij hoop. Als er voor de klant niets verandert, zou ik mijn geld dus gewoon terugkrijgen. Maar inmiddels is het anderhalve maand later en ik heb nog niets vernomen. Het enige dat ik krijg – ongevraagd en meerdere keren per week – is de nieuwsbrief van Neckermann. Op de website staat dat ze vanwege het faillissement geen inzicht meer hebben in de klantgegevens van de ‘oude’ Neckermann. Vreemd toch, dat ze oude klanten dan wel weten te vinden om de nieuwsbrief toe te sturen? Het betekent dat ze wel degelijk mijn gegevens nog hebben. Dat ze niet open en eerlijk zijn, is mij ondertussen wel duidelijk.

      /  
  14. annet

    Hoe krijg ik mijn geld terug??

      /  
  15. Johan

    Inmiddels weer een paar weken verder maar nog steeds geen reactie van Neckermann. Ik stuur iedere week een mail of men netjes wil antwoorden hoelang het nog zal duren voordat consumenten een antwoord krijgen. Ik blijf het bijzonder vinden dat ook de nieuwe Neckermann geen antwoord kan geven, nee is immers ook een antwoord. We wachten maar weer af….

      /  
  16. emmy

    Wij hebben op 19 juni een bed besteld en betaald. Deze was direct leverbaar stond op de site. Wij kregen nog een mailtje dat het niet leverbaar was, mijn man belde die ochtend daarna op en zei dat we nog even wilde overleggen. ‘s middags waren ze failliet ! 710 euro betaald en geen bed ! Na veel mailtjes en telefoontje ( fijn voor je rekening ) kregen we vorige week een mail met een tegoedbon van 25% van het betaalde bedrag, dit is te besteden bij de nieuwe neckerman. De curator keert geen geld uit dus met dat bedrag moet je het dan maar doen. Wij hebben al 4x proberen te bestellen, maar de tegoedbon is nog niet geldig op “slapen”. Wij zijn nu al vanaf 24 juni aan het mailen, bellen en steeds weten ze ons niets te zeggen, of kunnen ons niet helpen. Krijg je weer een mailadres. We kunnen nu alleen afwachten. En zoals iemand hier ook al schreef, het is oplichterij , oude neckerman heeft lopende bestellingen geannuleerd ( zo zegt de nieuwe neckerman het ) maar het geld wel gehouden. Dat ligt nu allemaal bij de curator. Succes allemaal !

      /  
  17. Tessa

    Helaas klinkt het bovenstaande artikel leuker dan dat het is. Ondanks dat Neckermann een doorstart heeft gemaakt, hebben zij nooit bestelde artikelen bij de ‘oude’ Neckermann geleverd. Mijn oven heb ik dus nooit gekregen, en wel betaald. En het enige bericht dat ik telkens van Neckermann kreeg was dat het artikel ‘later’ geleverd zou worden, eerst konden zij mij niet vertellen wat later was. Maar later is blijkbaar nooit geworden. Ik voel mij bedrogen en afgezet.

      /  
  18. dominique

    Ook ik ben opgelicht door neckermann, een aantal dingen besteld wat volgens de site direct leverbaar was, nooit gehad wel al vooruit betaald. 100 x gebeld gemaild word steeds maar doorverwezen, zou 2 weken duren ik ben inmiddels 4 maanden verder. Ik kan bestel dus NOOIT meer wat bij neckermann en ik hoop dat ze het niet redden met hun kut zaak!!!!!

      /  
  19. Johan

    Waar iedereen al bang voor was is een feit. Niemand krijgt nog iets, ook geen artikelen of geld. Zoals het er nu voor staat krijgen we 25% aan waardebonnen, in mijn geval is dat 300 euro aan bonnen voor 1300 betaalde euro’s.

      /  
  20. didier

    25% aan waardebonnen van uw betaalde euros?? awel merci zunne!! wel dat ze hun waardebonnen steken – daar waar volgens mij – de zon nooit schijnt!! ff schulden maken – zakken vullen – boeltje failliet laten gaan – doorstart maken – weldra weer alles aanbieden… klootzakken zijn het!!
    wat ik ga doen: veel bestellen en weer annuleren – mijn naam mogen ze niet vergeten.. NOOIT !!!!!!!!

      /  
  21. leen

    Kan iemand me een telefoon nr geven van neckermann .Deze die op de site staan werken niet .
    wij hebben een boxspring tekort en een salontafel deze zijn wel betaald maar niet gelevert

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.