Toch hópen ze wel dat je gek bent!

Mooie column van Olaf Simonse op OverGeld. Over hoe hij een laptop ging kopen bij… ik ben toch niet gék!… en zomaar opeens € 120 teveel zou hebben uitgegeven als hij niet extreem goed had opgelet.  Idiote gang van zaken. Kijk ook eens even naar het advies om de laptop na bijna twee jaar te laten vallen en een beroep te doen op de bijgekochte garantie. Nou já!

Het griezelige hiervan vind ik dat maar weer blijkt dat dit soort winkelketens dus hopen dat je toch wel gek bent. Dat je afkomt op de schreeuwerige reclames van laagste prijzen en bodemprijzen en megakortingen en weet ik veel wat. En als je dan eenmaal binnen bent, dat je dan niet meer nadenkt. Je wordt met een vlotte babbel geholpen en voordat je het weet ben je veel meer kwijt dan je bedacht had.

De moraal van dit verhaal? Altijd blijven opletten. Altijd kritisch blijven op waar je ja tegen zegt. Je niet schamen om vragen te stellen die de ander in jouw ogen misschien als dom zou kunnen bestempelen. Jij bent de klant, jij komt je geld uitgeven, jij bent koning. Geen enkele vraag is dom en juist de meest voor de hand liggende kunnen vaak niet eens beantwoord worden. Want wie verzint het: een computer gebruiksklaar maken… wie is er nou gek?

Lees ook:Blijf kritisch
Lees ook:Stiekeme afschrijvingen
Lees ook:Besparen en toch meer uitgeven?
Lees ook:Check gratis mogelijkheden!
Lees ook:Besparen op zorgpremie… pas op voor duurkoop!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.