Hoelang krijgen we nog papieren folders in de bus?

Het einde van de papieren folders – elke week weer een hele stapel, waarvan de helft bij mij ongelezen de prullenbak ingaat – lijkt in zicht. Zeeman – de textielgigant – gaat minder folders drukken. De website blijkt voldoende in de informatiebehoefte te voorzien. Dat zegt algemeen directeur Bart Karis in het honderdste nummer van het vakblad RetailTrends. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. ‘Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?’

Karis erkent dat het bedrijf e-commerce lang van zich heeft afgehouden, maar dat nu ten minste een beperkt deel van het volledige assortiment online te koop is. ‘We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten.’

De webshopactiveiten zijn uitbesteed en men houdt het ook in de nabije toekomst op een beperkt aantal artikelen. Karis: ‘Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegbied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen.’

Bron: Emerce.nl

Lees ook:Online niet altijd goedkoper
Lees ook:Waarom iets nieuws kopen als je ook kunt repareren?
Lees ook:Te trots voor hulp?
Lees ook:Gratis naar het museum in het weekend van 6 en 7 april
Lees ook:Zomaar 10 euro kado

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.